Varför väljer hovet att berätta detta nu? Lycka till Victoria och alla andra blivande mödrar!

Ni har väl också hört det, Kronprinsessan Victoria och Daniel väntar barn. Jag är definitivt ingen rojalist men gläds med dem och med alla som längtat efter barn och som får den stora glädjen att bli gravida.
I detta specifika och mycket uppmärksammade fall blir jag orolig, så som jag skulle bli för alla som är i det inledande skedet av en graviditet, om barnet väntas i mars, jag då är väl Victoria knappt i tredje månaden, mycket kan tyvärr hända. Jag var själv, eftersom jag har fertilitetsproblem mycket förtegen i början, just för att jag inte vågade ta ut glädjen på förhand.
Man får hoppas att hovet har tänkt igenom det innan de valt at gå ut med detta, eller har pressen på Victoria att föda fram en arvinge varit så kännbart att de måste chansa och hoppas på det bästa?

Frågan om någon är gravid eller inte är så känslig, man vill hoppa av glädje, och berätta för hela världen, samtidigt som man bär på oro för fostret och behöver gå en i sin alldeles egen bubbla.


Jag önskar all lycka till alla dem som bär på ett barn, vare sig de valt att gå ut offentligt med det, eller de som jag, gömmer magen bakom väskor och kappor för att undvika få frågan: Är du gravid? Jag hade helst svarat återkom när du ser att jag går med barnvagn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0