Antagen och redo!

Jag är nu officiellt antagen till rektorsutbildningen. I tre år kommer jag att kombinera mitt arbete med studier. Det ska bli spännande och jag har redan lagt in alla seminarier och internat i min annars, än så länge, ganska tomma almanacka. Jag ser framemot att få den formella utbildningen som hör ihop med min yrkeserfarenhet, även om det innebär en del resor då jag blivit antagen i en annan stad. Den stora utmaningen blir att kombinera föräldraskapet med arbetet och studierna. Känner mig lyckligt lottad för att jag har en stöttande man och ett starkt nätverk, om det skulle köra ihop sig. Själv måste jag dock hitta balansen och påminna att den viktigaste rollen jag har är förmånen att vara Lilltrollets mamma.

Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot vårterminen som hägrar. Åter på jobbet och åter på skolbänken.

Nu är det dags att börja damma av den nya skollagen! Jag är peppad!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt, grattis!

2011-11-23 @ 21:47:36
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0