Ensam är inte stark...

Förra veckan kom jag till insikt om att jag saknar självdisciplin, min Boot Camp har ju inte lett till några lysande resultat direkt. Jag vände mig därför till mina medsystrar i mammagruppen och nu är vi fyra entusiaster som har slutit ett avtal för att komma igång med sundare matvanor och bättre kondis. Var och en har bestämt ett mål, dessa förnyas varje vecka, och man får böta när man sviker löftet till sig själv. Den som syndat mest skänker bötessumman till den som lyckats bäst.

Denna vecka har jag levt efter Paulúns bok GI-månad. Förutom att maten har varit god, att jag har känt mig mätt med den sköna mättnadskänslan som infinner sig när man äter sunt, så har jag sluppit bekymret med handlingslistan och den eviga frågan, vad ska vi äta idag??? Det står ju i boken!

Jag kan stolt tillkännage att jag inte behövt böta en endaste gång denna vecka! Hemligheten? Ständiga uppmuntran från tjejerna och mitt lilla knep om att smsa dem när jag känner att jag håller på att ge efter, då kommer det som ett brev på posten uppmaningar, sarkastiska och ärliga om att hålla löftet vi avgivit till världens viktigaste person, oss själva!

Vilka resultat detta givit? Ja, det får ni se i veckans redovisning!
Ha en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0