Gubbsjuka!

När jag och mina vänner umgås unnar jag mig att vara i nuet, njuta av att få tillbringa tid med dem jag tycker om. Ta del av deras tankar, åsikter, funderingar och erfarenheter. Jag väljer mina vänner med omsorg och jag anser mig ha intressanta människor i min närmsta krets. Går vi ut och äter, så är det för att njuta av maten och sällskapet, restauranger väljs sällan på måfå, då jag bara avskyr att betala för mat som jag hade kunnat göra bättre själv, jag är lite nördig när det gäller den punkten...

Det finns alltså människor som går ut för sitt eget nöjes skull och inte för att underhålla andra. Detta är ett faktum som vissa män i medelåldern verkar ha svårt att inse, särskilt om två attraktiva kvinnor sitter "ensamma", då måste de ju vara lovligt byte, som bara väntar på att bli räddade av just dem.


Väninnan och jag råkade ut för två exemplar av denna avart bland män förra helgen. Det var trångt i restaurangen och vi fick ett par "killar" i 45+ med lite för mycket rakvatten till närmsta grannar. Vad de pratade om har jag ingen aning om, men när min vän gick till damernas innan vi begav oss till kvällens konsert så hörde jag dessa två "herrar" tala om oss. De funderade huruvida de skulle lägga in en stöt innan vi gick eller inte, vi hade inte helt fallit dem i smaken, men de ansåg sig gilla stilen, de (alltså vi) måste vara en enkel match, då kunde kvällen bli ung...

Jag låtsades inte höra deras viskande, och tyckte inte de var värda uppmärksamheten, inte ens för att avvisa dem, de var två män som saknade helt perspektiv på den egna tillvaron och utseendet.

Om någon man, eller kvinna för den delen, som läser detta känner igen sig i sitt sätt att behandla andra om potentiella leksaker så har jag en nyhet; LÄR ER ATT LÄSA SIGNALERNA! De flesta är nöjda med sitt sällskap och betackar sig egotrippade förlorare som inte vet hur man beter sig i möblerade rum!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0