rektorinnans Boot camp 10:e veckan

Jag var bortrest förra fredagen och det blev därför ingen redovisning av min nionde vecka. Nu är det dags att se om jag har hittat balansen mellan god och nyttig mat, eller allra helst hittat en blandning av båda. Under min resa har jag unnat mig godsaker, men insett att man inte kan hitta svepskäl för att äta kakor och godis varje dag. Jag har äntligen kommit till insikten att det inte är någon diet jag sysslar med, utan en långsam kursändring. Man kan visst unna sig av livets goda, men om man gör det varje dag blir även det en vardag och dessutom många extra kilon. Ingen förälder skulle låta sina barn äta lördagsgodis varje dag, vi älskar ju dem och vet att det inte vore hälsosamt i längden. Detsamma måste gälla mig själv, samma omsorg som jag visar mitt barn borde omfamna även mig, min man och mina närmsta. Dessutom är mina promenader en daglig gåva, då jag och Trollungen njuter av våra upptäcktsfärder i skog och stad.

Så vad blev resultatet?

Vikt 71,3 kg (75,4 kg)
33,6 % fett (35,4 %)
32,4 % muskelmassa (31,8 %)

Jag är i alla fall nöjd. Ikväll blir det tacos i fullkornstortillas, på lördag en god köttbit med rotfrukter och på söndag är det kalas, då får jag ta för mig, med måtta!

Trevlig helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0