Att bulla upp,,,



Kanelbullens dag var det visst igår... jag gillar inte rena kanelbullar, men jag älskar att baka.
Jag gjorde två egna varianter dagen till ära igår. Små bullar med fyllning av vanilj, smör, kardemumma och socker, jag rörde ihop det rumsvarma smöret med  sockret och kryddorna. Längderna är fyllda med kanel, socker, smör och rivet äpple, som också det rördes ihop innan det smetades på den utkavlade degen. Jag använder gärna lite svalare degspad men låter bullarna jäsa någon timme.
Ovetande sälla grannar som ofta kommer över med fisk till katten ska bli bjudna på fika imorgon.

Att bulla upp är något som jag går och funderar på ibland, ska det bli ett syskon till Trollungen eller inte...? Ja idag fick jag i s f veta att fertilitetsklinikerna helst vill att man ska ha slutat ammat i  tre månader innan det kan bli aktuellt med IVF... det blir nog inga andra bullar än de som gräddas i varmluftugnen här på ett tag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hembakta bullar är så himla gott!!! Jag har tänkt baka i helgen. Hoppas det blir gjort bara... Angående den andra typen av bullar, vet man aldrig när det börjar jäsa. Ibland behöver man hjälp och ibland händer mirakel av sig själva. All lycka till er när ni bestämmer er för att det är dags att "baka" igen!

2011-10-05 @ 21:58:30
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0