Syndig medicin.



Ibland ligger jag efter med tidningsläsandet, det är liksom inte alltid Trollungen vill sova när jag vill ha tid över för annat, att läsa tidningen ihop fungerar ibland, en kort stund och då prioriterar alltid ledaren. En ny vana jag lagt till med är därför att gå igenom veckans tidningsskörd under fredagskvällen, medan maken tittar på Skavlan, eller som idag, när mamma lekte med Lilltrollet. Idag hittade jag en nyhet som inte kom en dag för tidigt: chokladätande minskar risken för stroke!, smaka på det igen, din chokladkonsumtion kan innebära att du räddas från slaganfall!!!



Det är som julafton för oss chokladälskare, lika sött och förhoppningsingivandet som påskkortet jag fick av min au pairkompis när vi var i USA i tonåren, chocolate isn't fattening, är det inte ljuvlig, om än inte helt sant, men chokladens positiva påverkan på din hälsa har en vetenskaplig studie bakom sig.

I vår familj har vi ett passionerat förhållande till choklad, vår mor som gjort stora uppoffringar för oss, och som inte skulle tveka en sekund om hennes liv skulle krävas för att rädda ett av sina barn har sedan vi var små förnekat sitt innehav av choklad för att kunna äta den alldeles själv utan att behöva dela med sig, utan sparat för att kunna njuta på egen hand av hela härligheten.
När min syster skulle meddela att hon blivit överkänslig mot både choklad och kaffe sörjde vi och skickade blombuketter med uppmuntrande ord, för vi visste att ett sådant besked innebar ett hårt slag för henne.


Ni som gillar choklad men inte känner att ni är några riktiga konnässörer ännu bör ta er till Nordiska museet i helgen, där pågår den årliga chokladfestivalen, en bra start för nybörjare i denna syndigt lyxiga beroendeframkallande passion som jag from idag kan kalla medicin!


Bilden är lånad från det första chokladmärket jag lärde mig att älska GODIVA, min favorit är den hallonfyllda mörka chokladen!



Kommentarer
Postat av: Anna

Hade det inte varit för att jag och maken är på kärleksweekend annorstädes, så hade chokladmässan varit ett måste ;)

2011-10-14 @ 23:48:22
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0