På skolbänken...

Ni har säkert inte missat att Underbara Clara har bytt hemsida. Jag har länge läst hennes blogg av och till, men sedan jag själv började blogga har jag inte bara blivit prenumerant utan även en blivit lite av en lärjunge i bloggkonsten. Det är roligt när folk vågar dela med sig, det betyder att de känner sig trygga med det de gör. Lycka till med din nystart Clara!

En annan som delar med sig av kunskapen är min visionära, smått excentriska, egensinniga och inspirerande chef (denna person skulle kunna tillägnas en hel blogg på heltid, men kommentarer och beskrivningar lär förekomma när jag återvänder till jobbet), vi kompletterar varandra som ett gift gammalt par, chefen står för idéerna och drivkraften, jag för ordningen och rutinerna... men även för spontaniteten och kärleken till våra ungdomar! Jag är nu anmäld till rektorsutbildningen och om allt vill sig väl kommer jag att både jobba och studera i vår och tre år framåt!

Nu är helgen snart slut, men imorgon måndag ska inte jag åka till jobbet, utan njuta av ännu en vecka med min Trollunge och så ska det förbli terminen ut.

Ni som ska till arbetet, ha en underbar och givande vecka, ni som återvänder till jobbet efter semester, föräldraledighet eller sjukdom, en extra klapp på axeln till er, ert bidrag behövs för att göra vårt samhälle ännu bättre!

Vi som är föräldralediga, är pensionärer eller har semester, vi kan väl visa våra vardagsstressade medsyskon lite hänsyn och heja glatt när någon sippar håglöst på sitt kaffe, eller låta dem kliva av bussen eller tunnelbanan före oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0