rektorinnans Boot Camp 7:e veckan

Jag är inte en disciplinerad person när det gäller mat. Jag kan leverera i arbetet, rapporter, betyg, beslutsunderlag, jag kan vara en perfekt värdinna, ställer upp för mina kära och nära, jag håller så gott som alltid vad jag lovar, MEN jag kan inte leverera när det gäller att kontrollera mitt ätande.

Någonstans efter viktuppgången i samband med missfall, ofrivillig barnlöshet och IVF-försök så trodde jag att jag skulle hitta tillbaka till min vanliga vikt när jag väl hade fått barn, när kruxet i själen hade försvunnit. Men det är bara att inse fakta och sluta skylla ifrån sig: Mitt viktproblem handlar inte om något annat än att jag inte har självdisciplin. Nu har jag skaffat mig en sparringpartner, B i mammagruppen. Vi ska from måndag leva mjöl- och sockerfritt, varje gång vi syndar lägger vi en femma i en bötesburk, den som syndat mest betalar hela bötessumman till den andra.

Vad var det som fick mig att ta till dessa metoder? Jo, veckans resultat...


Så Vikt 73,5 kg (75,4 kg)
34,7 % fett (35,4 %)
32,1 % muskelmassa (31,8 %)

Ha en trevlig helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0