Mammalyx

Idag har jag bara njutit av livet, inte ägnat mig åt några reflektioner eller haft några synpunkter på vare sig nyheter eller samhällsproblem, inte för att det inte finns, utan för att jag försökte vara i nuet och njuta av det som pågick när det pågick.

Lilltrollet och jag promenerade till babyrytmiken, solen sken och det var redan sensommarvarmt tidigt på morgonen! Varje dag som denna känns som bonus på en skön sommar. Jag tog en vanilla latte (ny last) medan vi väntade på att alla skulle samlas. Har ni märkt hur gott kaffet smakar när man tar sig tid att dricka det! Trollungen hittade några nya sångfavoriter och skrattade högt när det svängde och slängde lite halvt vilt i mina armar. Vi satt kvar en stund efter sången och Trollungen lekte, eller samexisterade i a f med de andra barnen, det visade sig att nya kryprörelser utvecklades i samspelet med de andra bebisarna! Vi tog oss in till staden med delar av barnvagnsmaffian och promenerade i solskenet, bland höstens underbara färger, till en fantastisk restaurang med världens mysigaste trädgård, där lunchen intogs. Vi vandrade hem och fönstershoppade medan jag bar Trollungen i selen, där mitt barn nöjt betraktade världen. Väl i våra hemtrakter handlade jag medan mamma lekte med Trollungen. Ikväll lagade jag makens favoriträtt; Hans mammas oxrullader med en liten touch av mig. Jag ville bara fira att vi hade välsignats med en underbar höstdag och att vi har så mycket att vara tacksamma för.

Hoppas ni också hade en fantastisk dag och tog er tid att njuta av det goda som livet har att erbjuda - även under en helt vanlig torsdag.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0