Ny sätter vi igång!

Japp, på dagen fyra månader kvar, idag mönstrar jag in i Rektorinnans Boot camp; storlek 44, 75,4 kg, 31,8% muskelmassa, 35,4% kroppsfett... lika fet som en jordnötsbåge typ! Maken har köpt mig en ny våg, så jag kan verkligen se de positiva förändringarna som kroppen förhoppningsvis kommer att uppleva.

Idag har jag gått en 90 minuters lång promenad med Lilltrollet i barnvagnen och på dagen hållit mig borta från snask... men så är det fredag och det blev lite mycket av det goda, lite mer än vad jag hade tänkt mig.
Nu är tärningen kastad och det är bara att hålla mig till reglerna:


Motionera dagligen (minst 45 min promenad)
Äta mindre kakor, godis, choklad, tårtor
Äta mer frukt och grönsaker
Tänka sunt - intaget ska inte överskrida uttaget!
Njuta av den maten jag äter

Varje fredag är det invägning, viktökning som inte kan förklaras med ökad muskelmassa gör att jag måste göra avkall på socker och vitt mjöl resten av veckan. Viktminskning som kan härledas till minskad fetthalt belönas med en hundring som ska sparas till ett drömplagg att inhandla i januari.

Vilka hänger med?

Nästa fredag får ni se hur det gått!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hade gärna hängt på, men är i vecka 31 så det funkar inte så bra med att gå ner i vikt. Men jag följer dig gärna på vägen och kommer med glada hejjarop då och då. Tycker att det låter som ett bra upplägg du har i alla fall. Lagom strängt mot dig själv och med uppmuntran när det går bra.

2011-09-13 @ 21:16:07
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0