När jag är rik igen och inte längre lever på FK...

Följ min blogg med Bloglovin Igår natt, när man och make sov gick jag igenom samvetshögen, ja ni vet där ni samlar all den post som inte är akutviktig och som bara växer och tar allt större plats i hallen, ja, det var min mening att ta hand om den, men då såg jag att NK hade skickat GANT-katalogen...jag öppnade kuvertet och drömde mig bort till alla fina kläder jag skulle köpa om jag återfick de 80 % av min inkomst, den som vi valt bort för att kunna vara hemma med vårt barn lite längre tid (ja, vi delar lika och maken och jag ska vara hemma lika länge, med betoning just på LÄNGE). Jag har alltid, långt innan mitt modeintresse var riktigt fött fascinerats av GANTS stil, ja, den är ju Preppy och Kennedy och snygg. Ingen som finns med i katalogen har tvätthögar, ont om tid, svajande sexliv eller fnurror på tråden med någon kär person i dess närhet. Jag vet att jag med min kroppsbyggnad ALDRG skulle passa i dessa kläder och att jag dessutom ser rätt löjlig ut i dem pastellfärgade GANT-piké som jag köpt på mig genom åren, för att inte tala om hur ursinnig min über PK-syster skulle bli om hon hörde min hyllning till GANT, men jag bara älskar deras kläder och den livsstil de försöker kränga på en, kanske för att den är så långt bort fån mitt liv och allt det som mina föräldrar lärt mig att värdera. Värderingar är något jag rätt länge funderat på när det gäller vårt barn och var som är viktigt att föra vidare och vad det måste själv få komma på och få välja. Jag har, som säkert många andra föräldrar läst "Ge ditt barn hundra möjligheter istället för två" och slagits av hur lätt det är att bli fast i invanda mönster som upprätthåller ett samhälle som jag inte vill att mitt barn ska leva i. Idag skrev DN kultur om Miffy en rätt sympatisk liten kanin med en mycket barnvänlig hemsida http://www.miffy.com/ hon är säkert ett bra alternativ till Hello Kitty som inte känns särskilt genusvänlig med allt sitt rosa fluff, men hon är inte desto mindre kommersiell, nog finns det gott om prylar med Miffy att köpa, men visst allt ska ju sälja i denna värld. Ska läsa några fler böcker om Miffy innan jag kan uttala mig om hon är ett bra alternativ för ett barn som ska uppmuntras till att upptäcka världen och tolerera och respektera andra för dem de är. Nä, nu har vårt älskade barn vaknat och maken är i duschen, vi ska strax bege oss till familjeknyttisen med BVC-gruppen. Några mammor ska ut och jobba igen och då ska deras partners som blir föräldralediga introduceras in i vår lilla barnvagnsrullande sekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0