Vaddå förlossningssmärtor, ge mig en suspensoar!

Hela familjen var på promenad igår kväll, min man bar vårt barn i bärselen framför sig, så att även Lilltrollet skulle kunna njuta av det vackra skymningsljuset. Plötsligt stelnar min man till, jag ryggar tillbaka övertygad om att ännu en orm eller råtta låg ihjältrampad på stigen, det har tyvärr varit en vanlig syn denna sommar. Jag ser att min man grimaserar och håller andan och jag förstår att det är något annat som besvärar honom, Lilltrollet sprattlar på som vanligt. Till slut lyckas min man flämta något om vassa hälar och ädla delar. Det visade sig att han fått en välplacerad (eller illaplacerad i vårt fall då vi gärna vill ha levande spermier till ett eventuellt framtida syskon…) spark av trollungen mitt i testiklarna!

Jag hade svårt att hålla mig för skratt under hans utläggning om hur felkonstruerad selen var och om hur tillverkarna som ändå är marknadsledande inte tänkt på något slags skydd, han kunde ju inte vara den enda som råkat ut för detta, ja inte bara en, utan flera gånger, och denna gång med en sådan pricksäkerhet att vi redan nu kan anmäla Lilltrollet till ett framtida fotbollslandslag.

Jag undrade stilla om han trodde att smärtan kunde jämföras med den jag kände under de trettio timmarna som vårt förlossningsarbete höll på, men det fick jag inte svar på…

Såg förresten ett mycket intressant program på Kunskapsakanalen som jag rekommenderar alla dem som jobbar med barn, den väckte hos mig många frågor och hur vi idag driver undervisning och hur vi på bästa sätt ska ge alla våra elever en ärlig chans att lyckas! Vetenskapens sista tabu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0