Rektorinnan och Underlandet

Det är lördagskväll och när detta publiceras är vi på Trollungens allra första maskerad. Vi är utklädda till vampyrer hela familjen, om det blir några lärdomar att reflektera kring en kväll som denna får jag återkomma om. En lärdom som jag redan dragit är att i fortsättning undvika ansiktsmålning på en bebis… det är mer färg på kläderna är i ansiktet på Trollungen, jag menar Vampyren…

Detta inlägg handlar om förra lördagen och den fantastiska kvällen jag hade med väninnan fröken L. Ja, ni vet hon som reser i tjänsten över hela världen och vars liv är långt mer glammigare än vad mitt förefaller just nu.

Planen var att ta en bit mat och gå på bio. Istället blev det en drink på fantastiska Le Rouge, som ledde till en middag där, atmosfären är ju bedårande och maten, om man äter i Le Bar, lyxig men överkomlig.

Det blev ingen bio, väninnan och jag hade så mycket att tala om att bion var överflödig, varför skulle vi kliva in i en låtsasvärld när huvudrollen i våra egna liv är spännande värre, det är dramatik, kärlek, sex, karriär, svek, resor, besvikelser, mode, ilska och oro. Ja, nu var det inte mitt utan min väninnas liv som många av samtalen kretsade kring. Vi lever i två diametralt olika världar just nu. För mig var det som att ramla ner i kaninhålet och bara hänga med i alla svängarna som en singelkvinnas liv kan te sig i Stockholm anno 2011, är man dessutom en fashionabel karriärista som inte räds för att ta plats och bejakar sin sexualitet, ja, då är livet en berg-och dalbana. Att jag dessutom vågar ställa de obekväma frågorna och hon ifrågasätter mina livsval gör våra träffar spännande och lärorika. Just denna kväll klämde vi idén om en exklusiv bokklubb, en spännande idé om jag hoppas få anledning att återkomma till.

Jag älskar mångfald, det kan vara obekvämare, men så mycket mer spännande och givande än enfald och falsk trygghet i form av likasinnade. Mina vänner lever på många olika sätt, gör många olika livsval och ändå finns det en beröringspunkt som vi alltid återkommer till; en eviga jakten på lycka och kärlek, vare sig det är för livet eller kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0