Tids nog följer jag slaviskt almanackan och springer i ekorrhjulet...

Jag fick ett jobbsamtal tidigare idag. Jag blir lika förvånad varje gång de hör av sig, jag glömmer bort att jag till vardags är en viktig kugge i ett stort hjul. Just nu är jag ju mamma 24-7 och då finns det ingen tid för annat, men undan för undan blir jag varse om att dessa två för mig parallella universum faktiskt ska gå att kombinera.

Den kunskap och erfarenhet jag förvärvat och förvärvar i mina olika roller kan bli en framgångsfaktor om jag är lyhörd och ödmjuk i mötet med elever, föräldrar och medarbetare, men också som mamma och maka. Att ha blivit förälder tror jag blir en oanad tillgång i mitt vardagliga arbete.

Samtalet idag handlade om överlämning, om personalfrågor, nya möten och en viss upptakt inför återgången till arbetslivet. Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot januari, Lilltrollet och maken får ge sig ut på egna äventyr under "deras" år, jag får möta den nya skollagen, nya projekt, nya utmaningar, och möjligheten att äta lunch i min egen takt, ja i a f innan jag släpper den nyvunna insikten om mindfulness och börjar jaga sekunder som alla andra...




http://www.doctormacro.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0