Behov av egentid... för man kan väl inte bli utbränd som mammaledig??!

Jag börjar känna att tiden rinner ifrån mig, snart är det dags att återgå till jobbet, Trollungen växer och kräver mer underhållning och tillsyn, babysim, mammagruppen, babyrytmik, böcker om barnutveckling som behöver läsas, ny skollag som måste börja nötas in, dålig sömn för att Lilltrollet hellre snuttar än äter, oro för Kattpojken som snart ska flytta... IVF eller adoption, är det redan dags att planera för ett syskon, kan vi inte bara känna oss lyckliga över det magiska, att vi FAKTISKT fick bli föräldrar?

Nä, idag behöver jag ladda om och gärna hitta lite tid att städa min garderob, stryka mina kläder och känna att jag kan ta vara på mig själv och mina högst egoistiska och ytliga behov.

Vet inte vad det var i vattnet i bassängen idag, men något eller någon har dränerat mig på all min energi och livslust. Eftersom vi babysimmar i bassängen som tillhör en geriatrisk klinik tänker jag lite konspiratorisk att de dränerar oss unga på energi som de laddar dem gamla med... bara en tanke, eller upptakten till en skräckfilm...eller så behöver jag bara sova! Nu loggar jag ut!


Kommentarer
Postat av: Anna

JAAAA, man behöver egentid från att vara mamma. Därför att man fortfarande är allt det där man var innan man fick barn - fru/sambo/flickvän, rektor, vän, dotter you name it. Och när man får barn så måste alla de andra delarna av en själv krympa ihop lite. Och ibland behöver de få svälla ut igen - man behöver få andas.

2011-10-12 @ 22:15:31
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0