En ny era...

Nu blir världen aldrig densamma igen, i a f inte i vår lilla mammagruppvärld, en av oss, yngstingen har gått sin sista barnvagnspromenad som mammaledig. Nästa vecka väntar snygga jobbkläder, fulltecknad kalender och mysiga kvällar med man och barn efter en lång arbetsdag.
Det är lustigt hur sex kvinnor som inte kände till varandras existens för ganska exakt nio månader sedan nu planerar för en gemensam framtid. Jag var själv ganska skeptiskt inför första träffen på BVC, vad skulle en sådan grupp kunna ge mig, idag vet jag; gemenskap i en mycket speciell period i livet, flera bollplank när man står inför helt obekanta situationer, slaskhinkar när man behöver avreagera sig på de nya krav som ställs på en som nybliven mamma.

Undan för undan kommer var och en av oss att återgå till yrkeslivet, våra partner kommer ta över den lyxiga tillvaron som föräldralediga och förmånen att på heltid ägna sig åt våra efterlängtade barn.

Vi tar med oss ett år fullt av minnen, upplevelser och erfarenheter som ska integreras med vårt gamla liv och vår tillvaro kommer aldrig att bli detsamma igen.

Jag hoppas att vår vänskap består och att barnen får vänner som de bokstavligen känt hela livet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0