Höstrusk och värmande gemenskap.

Det är ruggigt ute och vi går bokstavligen mot mörkare tider. Jag är glad att jag idag, på långpromenaden, lyssnade på Sommar, idag var det Birgitta Ohlson som gjorde mig sällskap.
Jag är glad att det finns kvinnor som Birgitta Ohlsson som vågar leva sitt liv och förena dess komplexitet med framgång. Jag håller inte med henne i alla frågor, i många står vi långt ifrån varandra ideologiskt, men i många frågor, framförallt de som berör de mänskliga rättigheterna är jag glad att hon tar striden.  Jag gillar att hon vågar sticka ut och att hon länge vågade utmana, nu som Europaminister har hon tyvärr blivit något mer diffus.
Har ni en stund över rekommenderar jag henens program, livet har många vändningar!

Idag har vi mamma på besök, hon hälsar gärna på flera gånger i veckan på väg hem från jobbet, men idag ska hon bo då maken är på tjänsteresa. Jag har lagat en uttjatad rätt till middag som jag försökt piffa upp, Kasslergratäng. Snabbt och enkelt, och då finns det mer tid över för att leka med Lilltrollet och prata minnen med mamma.

1.     Förväll broccolibuketterna, fänkål och paprika skurna i bitar.

2.     Fräs hackad lök, när den fått lite färg tillsätter du även den tärnade kasslern, krydda efter behag.

3.     I en ugnsfast form blandar du grönsakerna och kasslern. Häll över ett par deciliter matlagningsgrädde och riven ost efter smak.  

4.     Ställ i förvärmd ugn i 175 grader i ca 15 min.

Njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0