Lika barn leka bäst...

Idag hade vi träff med barnvagnsmaffian, det blev lunch i den lokala pizzerian, en kort kaffe- och blöjpaus hos oss och för somliga av oss en långpromenad i träningstakt, det gäller ju att komma in i de snygga arbetskläderna och det finns faktiskt dem som har mer bråttom än vad jag har! Vilket tempo vi höll i 90 min, tur att våra ögonstenar sov och höll sig nöjda för det mesta!

Jag trivs med min mammagrupp, det ultimata beviset på att vi kan tänkas fortsätta umgås även efter föräldraledigheten är att vi addat varandra på facebook, det är ju så typiskt vår tid, att vi dessutom har bestämt oss för att blogga tillsammans är liksom grädden på moset... Ja, vi ska blogga för att dela med oss av våra erfarenheter och synpunkter. Det ska bli kul att se vad en sådan blogg med samlad mammakunskap kan leda till. Utgångspunkten blir att skriva en handbok som vi själva kan använda om ett syskon till våra förstfödda blir aktuellt.


Om ni tycker att jag tappar tråden idag så stämmer det, jag håller att bevaka en auktion på Tradera, för några år sedan hade jag väl sagt att jag genom Tradera blivit barnkammarens Martha Stewart, idag hävdar jag istället att jag blivit för retroleksakerna vad Maria Montazami är för sina tassels. Just nu traderar jag på ännu en gammal hederlig leksak som både kan bli en kul leksak och en fantastisk prydnad i Lilltrollets rum. Barnkammaren fick förresten med beröm godkänt av mammagänget.

Under dagens promenad, hade jag och L ett ganska förtroligt samtal och jag insåg hur allmängiltiga människans oro, glädje och problem är. Vi har på ytan inte mycket mer gemensamt än att vi båda är förstagångsmammor, men ju mer man skrapar på ytan, desto mer känner man igen sig hos andra, ännu en tanke att ta med sig när man ska bemöta medarbetarna i deras vardag, där fokus på våra elever ska samsas med allt det som pågår hemma.

Nej, jag vann inte den första auktionen... nu får jag bevaka objekt B ... som jag inte heller vann, men ska man göra bra affärer på Tradera får man faktiskt inte låta speldjävulen ta över. Jag går aldrig en krona högre än 45 % av vad varan kostar som ny. I de flesta fall sätter jag gränsen ännu lägre. Jag har följt flera auktioner om PoPs Vindfleece och folk ger så mycket att de lika gärna kunde köpa sig en ny, och det är faktiskt vad jag nu bestämt mig för att göra.

Nu ska Trollungen ha gröt och sedan ska älsklingen nattas av mamma och pappa!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0